2008. szeptember 14., vasárnap

Az a bizonyos lovacska eset


A minap esett meg velem,

nem is olyan rég: kérdezte tőlem valaki

kedvesen, bár hevesen

nagy lelkesülten, s egyben

reménykedve is:

- Te Nyuszi vagy? Tényleg?

Rajzolj nekem egy lovat!

S már sok idő nem is rá, nyújtva papírt ceruzát.

Mit tehetek hát, ocsúdva e tényre meglepve,

s mint, aki sarokba szorult. Menekvés nincs.

Hááát… megpróbálhatom – nyújtva hosszúra, s némi szünet után

bizonytalanul bátorodva,

(inkább csak magamat bátorítván)

bár lovat nem szoktam rajzolni.

S kissé kelletlen ám kíváncsin

veszem elő tudásom,

- nem akadémikuskodásom,

hogy életre keltsem.

Próbálok jelképet ragadni, mozdulatot a kecsességgel,

s mindazt, mi nekem kedves,

a lovacskában. Nem szokványosan, s nem, ahogyan

mindennap látjuk.

Hát így való próbálkozóban,

mit nem hoz a jelen,

s a kérdező is jelen vonalam követve:

Bár így nem szoktam

mondtam volna,

szemérmesen,

de ő olyan őszintén várta.

Így hát hamarosan feladtam

bénulva törve bele tollam,

mondván, hogy nem tudok

lovat rajzolni. Érezve testemben

s a vonalakon át,

ő most valóságos lovat vár,

s nem a lovacskát.

S hogyan magyarázzam hát:

Hogy ez az én Álomlovacskám…


(2003 08 21)

Nincsenek megjegyzések: