2009. június 9., kedd

tegnapi felolvasásból


AZT HITTEM


Budapest, 1997


azt hittem derűsebb

hogy másokban is létezik

ami itt benn

kívül is meglátszik



végül ugyanott mindenki aki van


csak abba rossz beletörődni

hogy már ez lesz

máskor


azt hittem egyszer fény derül

azokban is

de ők élni akarnak

minden napra egy falat


v f e

ö a c

d l e

ö b t

r ó b

b l ő

ő l

l

ablakból


AMIKOR NÉGYEN VAGYUNK


2003. június 18.


most írnom kellene a

fényről

hajnalról

főként az esőről

állunk hárman

négyből mindig csak hárman

várakozva

valaki mindig hiányzik

elmegy másvalaki

pillanatig ketten

megint hárman

a másvalakivel


PING - POANG


Budapest, 2003. február 4. (részlet)


Apám ütőjével

boldogan-buzgón-szökdécselve

pattogtatja a labdát

fel

le

s látszik rajta hogy ez az

élete

közben ütemesen

az ugró labdára koncentrál

tekintete a labdával megegyező

vonalban

mindig mosolygom ezen ha

felidézem

széttárt kissé karikó

lábak

le-fel ugráló tekintet

ma már ragasztgatja

ápolgatja ütőit

a jókedv kacagás sem a régi

s a heves mozdulat

ernyedtebb

csak ha nagyon muszáj

pattog újra

ilyenkor szeme csillogása

pillanatra régi

kitartása is erejével

de már szomorúbb.


IDÉZETT HANGULAT A MŰTEREMBŐL


Sepsiszentgyörgy, 2002. augusztus 10.


Képzeletben felnézek a tetőre

innen nincs messze

odabent vagyok

lámpa zavar

lehunyom szemem

mosolygósan hamiskás arc

mintha mindig hátsó ajtón járna

innen nézve milyen hűséges

jótevőm

rövid súlyos tekintet

ellenhang

rókaszín

alkotás formátlan

árkjaiban



MACKÓNAK


Budapest, 2002. november


Tudod Mackó


én szerettem volna veled moziba menni.

Ne haragudj

hogy így esett.

Ott ülni veled

kéz a kézbe

egy tekintet

mosoly árnyékában

csendesen.



EMLÉKEZÉS


Sepsiszentgyörgy, 2002. augusztus 10.


MERENGVE


Mindenki elment

itthonról.

Én nem mehettem.

Nem gondolkodom

nem is fáj

igazán.

A fájdalom üressé tesz

megnyugtat.

Régen más volt

most...

csak kicsit öreg vagyok már.


Mackó is beteg

csend van.

Minden szomorú

mégis jobb.

Nincsenek megjegyzések: